Kdy dělat redesign webu a jak na správné řešení

Srp 16, 2022 | Know-how zdarma

Stránky se nám nelíbí, pojďme udělat redesign!

Často se setkáváme s klienty, jejichž jediný argument, proč chtějí nové webové stránky, je, že se jim stávající web jednoduše nelíbí. Je to ale opravdu pádný argument, proč utrácet desítky tisíc za web nový? Budou pak nové webové stránky fungovat? A nejde to udělat levněji? 

Naším cílem je klientům především pomoct. A redesign není vždy tou správnou cestou. Nesprávný postup při redesignu může naopak celý web ještě více pokazit, a může také ohrozit samotný business klienta.

Pojďme si tedy společně říct, kdy redesign provést, a kdy jej naopak nedělat, případně jaké existují alternativy.

arngren.net

Kdy se vydat cestou redesignu?

Web není responzivní a úpravy by byly příliš nákladné

V dnešní době je poměr uživatelů mobilů vs. desktopů cca 60:40. Obecně se počítá s tím, že procento uživatelů procházející si web na mobilních zařízeních ještě poroste. Je tedy celkem logické, že bychom uživatelům měli procházení webových stránek co nejvíce usnadnit. Pokud vlastníme web, který není responzivní (na mobilních zařízeních se nezobrazí celý a jeho procházení není uživatelský přívětivé), pak doporučujeme web upravit. Setkali jsme se ale i s tím, že mnohdy takové úpravy mohou zabrat spousty času a lepší cestou je pak kompletní redesign – tedy vytvoření úplně nového webu, který už samozřejmě responzivní je.

Změna korporátní identity

Setkáváme se s firmami, které jsou na trhu spousty let a rády by změnily kompletně svou firemní identitu. Taková změna zahrnuje např. změnu loga, firemních barev, komunikační strategie, ale také samotného názvu firmy, případně i vlastníka. V tomto případě doporučujeme jít cestou kompletního redesignu. Samotná firma totiž dostává úplně nový výraz, je proto vhodné začít nanovo i s webovými stránkami.

Lepší administrace webu

Vlastníte webové stránky, ale nemůžete si je sami pohodlně upravit? I kvůli takové změně, jako je např. úprava provozní doby, musíte kontaktovat firmu poskytovatele webových stránek a té za úpravy zaplatit? A většinou nemalé částky? Pak je nejvyšší čas přemýšlet o přechodu na jiný systém pro správu obsahu svých webových stránek. My v TamToMy stavíme weby na systému WordPress, což je jeden z nejrozšířenějších systému na světě, a díky tomu je správa obsahu jednoduchá a uživatelský přívětivá. Snadno ji zvládne opravdu každý a už za pár chvilek.

A kdy naopak redesign nedělat?

Web má malou návštěvnost a nemá žádné konverze

Navštěvuje váš web málo lidí a nemáte z něj žádné kontakty nebo poptávky? Pokud řešíte takový problém, pak doporučujeme zamyslet se, zda je vhodným řešením opravdu redesign. Není problém v něčem jiném? Mohou vás uživatelé například najít ve vyhledávačích? Máte správně strukturovaný obsah a vyplněné alespoň základní SEO onpage parametry? Je struktura vašich stránek a menu přehledné? Spousty zajímavých podnětů a postřehů vám mohou sdělit samotní zaměstnanci, případně přátele. Je potřeba se na web podívat nezaujatě. Možná je celý problém jednodušší, než si myslíte, a redesignem byste nic nového nezískali.

Web se mi nelíbí

Jeden z velmi častých argumentů našich klientů, proč vyrobit úplně nový web, je estetický problém. Přitom často názor majitele firmy není úplně podstatný. Web by měl především fungovat. Návštěvnici by měli najít vše jednoduše a ideálně provést poptávku / konverzi. Pokud i přesto chce klient provést změnu designu, navrhujeme jít postupně a ptát se sami sebe, co daná úprava přinese návštěvníkům webu. Hlavní totiž není, co si o webu myslíte vy, každý má jiný vkus, důležité je, aby byl web příjemný a funkční pro vaše zákazníky. 

Jak tedy při redesignu postupovat?

Na úvod bychom si měli říct, co bude cílem redesignu a čeho chceme docílit, případně jaký problém chceme vyřešit. Před samotným redesignem doporučujeme nasadit na web nástroj Hotjar, který nám toho může spousty říct. Díky tomu víme, kde se např. návštěvníci webu ztrácejí, případně kde klikají nejčastěji. Abychom dostali relevantní data, měli bychom mít Hotjar nasazený minimálně jeden měsíc. Určitě doporučujeme také projít detailně data z nástroje Google Analytics a nechat si celý web procrawlit (vytvořit si databázi všech stránek na webu) pro případné budoucí nastavení přesměrování.

Na základě závěru z nástrojů výše můžeme mít poměrně detailní zadání pro UX analytika a grafika. Ti by měli závěry zohlednit při tvorbě wireframů (návrhů rozložení jednotlivých prvků na stránkách) a následně grafických návrhů.

Na co se nesmí zapomenout?

Nejčastějším kamenem úrazu je samotné spouštění projektu. Nesmí se zapomenout na veškeré marketingové kódy, zachování původních URL, případně nastavení přesměrování a kontrolu odkazů.

Jak často dělat redesign?

Toto je spíše manažerské rozhodnutí. Spousta klientů dělá redesign v nějakých pravidelných intervalech. Jestli je to ale potřeba, a jestli to reálně řeší nějaký problém, si musí zákazník zodpovědět sám. 

Co tedy získám redesignem?

  • plně responzivní web
  • web, který je rychlý a splňuje tak kritéria pro měření PageSpeed Insights
  • web, který mohu pohodlně editovat v administraci
  • web, který je navržen především pro uživatele
  • web, který odpovídá firemní identitě klienta
  • moderní design

Ukázka redesignu z naší dílny

Řešíte přechod ze starého webového řešení na nové?

Nabízíme konzultace a rady pro případ, kdy přecházíte z jednoho řešení na jiné. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.